Energia bonbon télvíz idejére

Nagyon sokan panaszkodnak arra, hogy mennyire fáradtak, hogy nincs kedvük semmihez, hogy egyszerűen ez a korai sötétedés kiveszi minden erejüket.

Nos, akkor gondolkodjunk!

Ha pont úgy vagy hasonlóan cselekszünk, mint nyáron, vagy amikor jobb és melegebb volt az idő, akkor milyen eredményre juthatunk?

Az emberek téli és a nyári viselkedése  általában nagyon különböző. Nyilán ez abból fakad, hogy megváltozik az évszak, lentebb csúszik a hőmérő higanyszála, hogy elkezdődik az intenzívebb munka stb. Ha ezekbe jobban belegondolunk akkor arra jutunk, hogy ezek csak kifogások. Tehát nézzük meg, hogy mégis mit tudunk tenni, hogy idén nekünk másról szóljon a hideg és a tél és azt, hogy hogyan csaljuk vissza sejtjeinkbe a nyár pezsgőbb ritmusát.

  1.  Egyértelmű, télen nincs annyi napsütés – ergo: kevesebb D vitamin jut a szervezetbe. Aki nyáron a drogériákban a szokásos napfényvédő krémeket vásárolta, és mindig óvta magát a napsütéstől, akkor már annak a személynek nyáron is valószínűleg D vitamin hiánya volt. Sajnos ezek a krémek gátolják a vitamin bejutását is a szervezetbe, ha csak nem szedünk  D vitamint már akkor is.Tehát gondoljuk végig, hogy mennyit tartózkodtunk a napon, úgy, hogy szabadon volt a bőrünk és a jótékony – nem a déli, hanem a reggeli, vagy a késő délutáni sugarak simogatták bőrünket! Ha keveset, akkor egyértelmű, hogy amint a napsütése órák száma csökken és beáll a hideg egyre kimerültebbnek fogjuk érezni magunkat. És miért? Mert nincs tartalék! Ha tehát kevesebb a napsütés, akkor az emberek hajlamosabbak komorabbá, szomorkásabbá, enerválttá válni. De ennek sem kell így lennie. Bár igaz, hogy nincs elég napsütés, de legnagyobb baj az, hogy mikor elindulunk dolgozni még sötét van, vagy szürkeség, és mikor hazaindulunk már sötét. Tehát a legtöbben egyáltalán nem találkozunk a tényleges nappali fénnyel. Igaz, hogy ilyenkor ritkább a napsütés, de fény! A neon, halogén, vagy bármilyen mesterséges világítás pedig nem természetes. Nos, ha van ebédidőd, akkor, ha annak idejéből lecsípsz 15 percet -mondjuk ebéd utánra hagyod azt a 15-öt – és mész egyet még a munka előtt sétálni, akkor garantálom, hogy egészen fel tudsz töltődni. Nem csak azért, mert a beindítod az emésztésed a mozgás által, hanem azért is, mert természetes fényközegben leszel. Ha valakinek elég 30 perc ebédidő, akkor az 1 órából 30 percet sétára tud fordítani, ahol magában lehet, nyugodtan gondolkodhat, és még  a stressztől is megszabadulhat. Értem én, hideg van stb….ezek csak kifogások. Számolj le ezekkel és gondolkodj el azon, hogy mit szeretnél!  Jobban akarod magad érezni télen is, vagy éppen csak túl akarod vészelni a hidegebb napokat a nyár után siránkozva. Kapható drogériákban, herbáriákban D vitamint csepp, és kapszula, kis „bogyó” formájában, amit érdemes szedni és nagyon fontos is lehet, főleg, ha vérképünk is azt mutatja, hogy ej-ej határérték alatt van az értékünk. Azonban ettől függetlenül a természetes fényre mindenképpen szükségünk van!
  2. Nyáron mindig több a zöldség, gyümölcs, de még ősszel is. Gondolkodjunk el azon, hogy most mennyi vitaminhoz juttatjuk szervezetünket, és ha úgy érezzük, hogy nem eszünk elég zöldséget, gyümölcsöt, akkor tankoljuk fel magunkat minden nap. Együnk almát , narancsot vagy bármilyen gyümölcsöt, amit szeretünk, de ne cukros befőtt formájában. Esetleg készítsünk fagyasztott zöldségekből a köret mellé párolt finomságokat, fogyasszunk nem teljesen szétfőtt zöldségből készült főzeléket, ropogtassunk el egy sárgarépát/nap. Célszerű ezeket nyersen fogyasztani a minőségi vitamin érdekében . Kaphatü mindenféle vitamint kapszula formájában, ellenben nem mindegyik szerves, erre figyeljünk oda. Illetve a valódi, a kézzelfogható vitaminok gyümölcs és zöldség formájában gusztusosabbak, még látványra is szimpatikusabb!
  3. Az emberek nyáron többet mozognak. Szép az idő, kellemes a meleg, megyünk kirándulni, le a Balatonra, vagy bármelyik tavunkhoz fürdeni, tehát mozgásban van az ember, sokkal intenzívebben él, mint télen. Ahogy beköszönt a szeptember 1-je, mintha más időszámítás lenne, október 1-je után meg pláne. Mikor véget ér a vénasszonyok nyara, egyre kevesebbet mozdulunk ki és, ha mégis, akkor azt is csak kocsival tesszük! Tehát, ha mi is úgy érezzük, hogy lassan már a fotel is hozzánő a testünkhöz, akkor nyomás mozogni! Hidegben is lehet kirándulni, csak jól fel kell hozzá öltözni! A sport és a mozgás nem csak azért jó, mert energiával lát el, és beindul tőle a szervezet, és hatásosabban méregtelenít, hanem azért is, mert egy sportban kitűzött teljesítmény elérése boldogsággal tölt fel az alap endorfinon kívül. Tehát a sport és a mozgás nagyon sok jótékony hatással tud hozzájárulni elégedettebb életünkhöz. Ha valaki most azt a kifogást tenné, hogy neki nincs arra pénze, hogy sportoljon, akkor van egy jó hírem, méghozzá az, hogy lehet napi szinten 1 órát sétálni egy parkban, egy közeli futóknak kijelölt helyen, erdő szélén, szigeten, bárhol, akár intenzívebb tempóban, és nem kell hozzá drága napijegy, nem kell hozzá extrább felszerelés. Garantálom, hogy feltöltődik tőle és még fázni sem fog.

Mára csak 3 tippet adtam azzal kapcsolatban, hogy min gondolkozz el és mit iktass be az életedbe, ha úgy érzed, hogy erre neked is szükséged van! Mert azt fontos megjegyezni, hogy a döntést és az ezzel járó cselekvést mindig nekünk kell megtenni!